Persbericht MultiMaster 5

ZARGES patenteert; de grootste doorbraak in ladders sinds jaren

ZARGES MultiMaster 5 zet nieuwe standaard qua flexibiliteit en veiligheid op het gebied van trappen

Innovatieve 5-in-1 ladder maximaliseert de veiligheid,
inzetbaarheid en productiviteit voor de gebruiker

ZARGES, TILBURG, 8/05/2024. De MultiMaster 5, de nieuwste innovatie van ZARGES stelt nieuwe norm op het gebied van veiligheid, inzetbaarheid en comfort in de industrie, de onderhoudssector en de bouw. Met vijf standen en nieuwe producteigenschappen is hij ontwikkeld om efficiënter en comfortabeler te werken volgens de hoogste veiligheidsnorm.
Dit overtuigt ook de gebruikers: 58% van de testers is al na de eerste test van plan de ladder aan te schaffen.

De highlights van de ZARGES MultiMaster 5 in één oogopslag

• In enkele seconden wisselen tussen vijf standen door het met één hand te bedienen ontgrendelingssysteem en gepatenteerd,
    micro-verstelbaar steungedeelte.
  • Uitgebreide, intelligente uitrusting: multifunctioneel bovenblad, wielen en transportgreep, geanodiseerde bomen.
  • Dankzij speciale inkepingen ook veilig bruikbaar leunend op hoeken, zuilen en palen.
  • Veilig en comfortabel staan met 80 mm brede Safer-Step treden.
  • Trap voldoet aan norm EN131-4 voor veilig en flexibel gebruik.

De MultiMaster 5 voldoet aan de eisen van de industrie en bedrijven: zorgen voor veilig en productief werk voor gebruikers - zelfs onder tijdsdruk. Het innovatieve ontgrendelingssysteem maakt naadloze overgangen tussen vijf standen mogelijk.
Van trap tot trap voor gebruik op trappen, enkele ladder, uitgeschoven ladder én enkele ladder met wandafhouder.

Verschillende standen voor elke uitdaging

• Trap: ideaal voor algemene werkzaamheden op hoogtes tot 3,15 m.
  • Trap voor gebruik op trappen: de 16 in te stellen posities maken hoogteverschillen tot een halve meter op oneffen ondergrond eenvoudig overbrugbaar.
  • Enkele ladder: snel en eenvoudig een werkhoogte bereiken tot 3,70 m.
  • Uitgeschoven ladder: snel inzetbaar op vlakke muuroppervlakte en dankzij de speciale inkepingen ook veilig bruikbaar leunend op hoeken, zuilen en palen.
  • Enkele ladder met wandafhouder: maximale flexibiliteit om muurhindernissen tussen 88 cm en 120 cm te overbruggen.
    Zelfs in smalle werkgebieden.

Veiligheid van boven tot onder: intelligente productfuncties voor maximale bescherming

De ZARGES MultiMaster 5 maakt niet alleen indruk met zijn modi voor verschillende omstandigheden, maar vooral met innovatieve productfuncties die zorgen voor een hogere productiviteit en veiligheid.

Een belangrijk veiligheidskenmerk van de ZARGES MultiMaster 5 is het doordachte ontwerp van de extra brede en slipvaste 80 mm diepe Safer-Step treden. Daarnaast is de MultiMaster 5 ontwikkeld volgens de EN131-4 norm om te voldoen aan de hoogste veiligheids- en kwaliteitsnormen. Een ander voordeel van de trap is de vervaardiging uit hoogwaardig aluminium van bewezen ZARGES-kwaliteit. Met een opmerkelijk laag gewicht van slechts 11,4 kilogram blijft de trap toch uiterst stabiel en betrouwbaar - een ideale combinatie van veiligheid en lichtheid voor veeleisende werkomgevingen.

Dankzij het geraffineerde ontwerp leunt het multifunctionele bovenblad van de ladder stevig tegen vlakke wandoppervlakken, past het zich optimaal aan binnen- en buitenhoeken, zuilen en palen aan en biedt het zo een veilige houvast voor de trap. Gebruikers krijgen een gereedschapsbak met magnetische vakken voor kleine onderdelen, 2 cliphouders en uitsparingen voor (accu)schroevendraaiers en soort gelijk gereedschap. Bovendien heeft de onderkant van het multifunctionele bovenblad een ergonomische handgreep en is de trap voorzien van geluidsarme wielen om gemakkelijk te kunnen verplaatsen.

Meer informatie over ZARGES en de MultiMaster vindt u op: www.zarges.com/nl/producten/multimaster-5

Meer informatie voor de pers

Over ZARGES B.V.

ZARGES B.V. (gevestigd in Tilburg) is een dochteronderneming van ZARGES GmbH (gevestigd in Weilheim, Opper-Beieren in Duitsland) een wereldspeler met ongeveer 800 medewerkers en 3 productielocaties in Europa. Innovatieve technologieën en gevestigde ervaring met hoogwaardig aluminium maken van ZARGES een toonaangevend bedrijf in de drie belangrijkste bedrijfssectoren: Klimmaterialen – Verpakken, Transporteren – Speciale constructies. De producten van ZARGES combineren de vele voordelen van het lichtmetalen materiaal aluminium, zoals hoge stabiliteit met een laag gewicht, corrosiebestendigheid en flexibiliteit in gebruik. ZARGES heeft voor elke behoefte het juiste product en kan ook maatwerkoplossingen bieden. De doordachte klimmaterialen, kisten en koffers en medische systemen vinden hun weg naar onder meer industrie, bouwlocaties, overheid, spoorwegen, luchtvaart, defensie en gezondheidszorg. Onze klanten waarderen ZARGES als een betrouwbare partner en profiteren van de kwaliteit, expertise en uitgebreide service waarvan ze jarenlang genieten nadat ze ZARGES-producten hebben gekocht. Meer informatie: www.zarges.nl

Als je mediavragen hebt of meer wilt weten over het bedrijf of de producten, neem dan gerust contact met ons op.

ZARGES B.V. perscontact

Johan van den Oetelaar