ZARGES växer i Finland

ZARGES anställer personal för Back Office och Digital marknadsföring

ZARGES organisation växer i Finland. Nu har företaget anställt ett par nya medarbetare som ska arbeta med utveckligen av företaget. Sharie Sveholm kommer att arbeta med att utveckla företagets digitala marknadsföring och Nelli Kotilainen ska ansvara för olika Back Office-tjänster och lager.

Zarges, en av de ledande leverantörerna av axess-produkter som stegar och arbetsplattformar har etablerat sig i Finland. Företaget förvärvade verksamheten i TH-Teocon Oy i början av året och tog över de medarbetare som då fanns, nu vill de ta nästa steg i arbetet. Zarges är ledande i många av norra Europas länder och hoppas nu att kunna bli detsamma i Finland.

För att få stöd i detta arbete har nu vd:n Patric Seger anställt två nya medarbetare som ska arbeta i den växande organisationen. Sharie Sveholm har fått rollen som ansvarig för Digital Marketing och kommer att arbeta med att stärka Zarges varumärke i både Finland och Sverige. Sharie, har utbildat sig inom marknadsföring i Åbo på yrkeshögskolan Novia och ser fram emot sin nya tjänst.

– Det ska bli spännande att få arbeta med Zarges digitala marknadsföring, säger Sharie Sveholm, det finns mycket att göra, både i Finland och Sverige. Det är också roligt att få arbeta i en internationell organisation och jag gillar drivet från företagsledningen.

Men marknadsföringen är inte det enda område som kommer att förstärkas på Zarges, även back office-funktionerna behöver en ny kraft. Här kommer Nelli Kotilainen in i bilden då hon får ansvaret för olika back office-tjänster men även för lager. Hon har tidigare haft en liknande roll hos Karl Lark, en av Finlands ledande distributörer av parfymer, där hon arbetade med olika Back Office-tjänster i 10 år.

– Jag trivs med att arbeta Back Office, i kulisserna bakom scenen, jag är en sådan person.

Dessutom är jag bra på att hantera en gaffeltruck så lagret kommer också att bli mitt territorium, säger Nelli Kotilainen.

Om Zarges

Zarges GmbH, med säte i Weilheim i Övre Bayern, är ett globalt företag med cirka 800 medarbetare och tre produktionsanläggningar i Europa. I Sverige finns Zarges i ett helägt dotterbolag. Innovativ teknik och omfattande erfarenhet av högkvalitativt aluminium gör Zarges till ett ledande företag inom de tre huvudbranscherna: Acces - Förpackning, Transport och Lagring - Specialkonstruktion. Zarges-produkterna kombinerar aluminiets flera fördelar, såsom hög stabilitet med låg vikt, korrosionsbeständighet och flexibilitet. Zarges har rätt produkt för alla behov och kan även erbjuda skräddarsydda lösningar. Oavsett om det är för detaljhandeln, proffsen, näringslivet eller privatpersoner, ser våra kunder Zarges som en pålitlig partner och drar nytta av den kvalitet, kompetens och omfattande service som de fått i många år efter att ha köpt Zarges-produkter.

För mer information se: www.zarges.se

Patric Seger, vd                                       Johan Nybom
Zarges Sverige                                        Inmema PR