ZARGES tar in skottkärror i sortimentet för proffsbyggare

Stabila skottkärror med förstärkt kar för intensiv användning.

Flera arbetsmoment vid byggarbetsplatser kräver säkra, pålitliga och hållbara verktyg och hjälpmedel. ZARGES som är experter på emballage och accessteknologi i aluminium har nu tagit in stabila och slitstarka skottkärror i sitt sortiment för proffsbyggare. Skottkärrorna som tål tuffa omständigheter, är ergonomiska och hållbara, och tillverkade i Frankrike av systervarumärket Haemmerlin, som är Europas ledande tillverkare av skottkärror.

Omständigheterna på byggarbetsplatser är ofta tuffa och då behövs utrustning som klarar av kraven i dessa miljöer. ZARGES skottkärror är hållbart och ergonomiskt utformade, så att livslängden på produkten är lång. Det polyesterlackerade svarta karet rymmer 100 liter och har en räfflad yta som ger karet extra styrka. Skottkärran är lätt att köra med tack vare det 400 mm stora hjulet. Hjulet är punkteringsfritt så att det inte finns någon risk för ett irriterande platt däck. Skottkärran finns även tillgänglig med tre lyftöglor, för att lyfta murbruk på byggarbetsplatser.

För att säkerställa att skottkärrorna uppfyller kvalitetsåtagandena, finns det teststationer vid fabriken där de testas för olika användningsförhållanden. Skottkärrorna är testade för att klara av intensiv användning, bland annat genom att åka över 12 000 hinder med en last på 120 kg.

Om skottkärrorna:

• Ergonomiska och hållbara
  • Utformade för intensiv användning
  • Stort, punkteringsfritt hjul ingår
  • Bi-material handtag för hög komfort
  • Räfflat kar för extra styrka
  • Rymmer 100 liter
  • Max last på lyftöglorna, 150 kg

Läs mer här.

Om ZARGES

ZARGES GmbH, med säte i Weilheim i Övre Bayern, är ett globalt företag med cirka 800 medarbetare och tre produktionsanläggningar i Europa. I Sverige finns ZARGES i ett helägt dotterbolag. Innovativ teknik och omfattande erfarenhet av högkvalitativt aluminium gör ZARGES till ett ledande företag inom de tre huvudbranscherna: Access - Förpackning, Transport och Lagring - Specialkonstruktion. ZARGES-produkterna kombinerar aluminiets flera fördelar, såsom hög stabilitet med låg vikt, korrosionsbeständighet och flexibilitet. ZARGES har rätt produkt för alla behov och kan även erbjuda skräddarsydda lösningar. Oavsett om det är för detaljhandeln, proffsen, näringslivet eller privatpersoner, ser våra kunder ZARGES som en pålitlig partner och drar nytta av den kvalitet, kompetens och omfattande service som de fått i många år efter att ha köpt ZARGES-produkter.

För mer information se: www.zarges.se